اگر به دنبال یک دسر ساده، سبک و خوشمزه هستید که زیاد خامه‌ای و دلگیر نباشد، ما طرز تهیه ساده‌ترین دسر ماه رمضان را با شما به اشتراک می‌گذاریم که نه تنها خوشمزه و لذیذ است، بلکه آماده کردن آن نیز فقط ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. حتما این دسر خوشمزه را آماده کنید، مطمئنم از طعمش لذت خواهید برد.

مواد لازم:

پنیر خامه‌ای ۱۲۵ گرم

خامه غلیظ ۵۰۰ میلی لیتر

پودر شکر ۱۲۵ گرم

یک ورق خمیر هزار لا

طرز تهیه دسر خامه‌ای :

نصف پنیر خامه‌ای را درون یک ظرف بریزید و خامه را نیز به آن اضافه کنید. حالا روی ظرف سلفون بکشید و وسط آن را به اندازه جا دادن دسته‌های همزن پاره کنید و شروع به هم زدن کنید. با این کار از پاشیدن خامه به اطراف جلوگیری خواهید کرد. وقتی خامه و پنیر با هم مخلوط شدند، به آن پودر شکر اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا خامه به غلظت مورد نظر برسد.

در این مرحله، یک ورق از خمیر هزار لا را جدا کنید و به مستطیل‌های کوچک و مساوی برش دهید. حالا روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و خمیر‌های برش داده شده را روی آن‌ها قرار دهید و داخل فر بگذارید. فر را از قبل گرم کنید و روی درجه ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. در این قسمت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر‌ها کامل طلایی شوند.

وقت داشتی از دست نده:  جستاری پیرامون انسانیت در قرآن و روایات-مجله زن روز

بعد از این که از طلایی شدن شیرینی‌ها مطمئن شدید، سینی را از فر خارج کنید و صبر کنید تا خنک شوند. بعد هر کدام را از وسط دو نصف کنید و روی یک لایه خامه و مقداری مربای دلخواه تان را بریزید. سپس لایه دوم را روی آن قرار دهید. دسر شما به همین آسانی آماده شد.

منبع: خبرنامه



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *