کانتورینگ صورت در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده و بسیاری از افراد به دنبال بهبود ویژگی‌های طبیعی چهره‌ی خود و دستیابی به ظاهری زیباتر و با تناسبات بهتر هستند. با این حال، قبل از تصمیم‌گیری درباره‌ی اینکه آیا کانتورینگ صورت برای فرد مناسب است، بهتر است با متخصص قابل اعتماد صحبت کرد تا از مزایا و خطرات مرتبط با این روش‌ها آگاه شد و با دیدی صحیح برای انجام آن تصمیم‌گیری کرد. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ همراه ما باشید تا با بررسی همه‌جانبه‌ی این تکنیک‌ها و جزئیات آن به شما کمک کنیم تا بتوانید با گرفتن صحیح‌ترین تصمیم بهترین نتیجه را بگیرید.

کانتورینگ صورت چیست؟

کانتورینگ صورت، که با نام مجسمه‌سازی صورت نیز شناخته می‌شود، روشی است که به منظور بهبود ویژگی‌های صورت و کاهش علائم پیری در چهره، آن را تغییر می‌دهد. تغییراتی در بافت نرم صورت یا ساختار استخوانی ایجاد می‌شود تا فرم و تناسبات صورت بهبود یابد. به عنوان مثال، زنان ممکن است خواهان کانتورینگ صورت برای داشتن صورتی باریک‌تر، جوان‌تر و وی شکل باشند. در مقابل، مردان عموما برای داشتن ظاهری مردانه‌تر، خط فک برجسته‌تر و تراش‌خورده، از کانتورینگ صورت استفاده می‌کنند.

کانتورینگ صورت چیست

مزایای کانتورینگ صورت

کانتورینگ صورت یکی از روش‌های موثر و غیرتهاجمی برای متعادل کردن ویژگی‌های صورت و صاف کردن پوست پیر است. در زیر به مزیت‌های اصلی این تکنیک‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • ویژگی‌های برجسته‌ی صورت را متعادل می‌کند
  • پوست دارای چین‌وچروک‌ و افتادگی را صاف می‌کند
  • تناسبات چهره را بهتر می‌کند
  • اعتمادبه‌نفس را افزایش می‌دهد

انواع روش‌های کانتورینگ صورت

۳ مورد از موثرترین روش‌های کانتورینگ صورت وجود دارد که می‌تواند به دستیابی به نتایج مطلوب کمک کند. اگر می‌خواهید بدانید فیلر صورت چیست، بوتاکس چکار می‌کند و نخ‌های نامرئی کانتورینگ به چه چیزی گفته می‌شود، در زیر آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

کانتورینگ صورت با ژل و فیلر

کانتورینگ صورت با ژل می‌تواند کارهای شگفت‌انگیزی برای صورت شخص انجام دهد. هنگامی‌که این تزریق‌های زیبایی توسط متخصص انجام می‌شود، می‌تواند کانتور، اصلاح و حتی شکل و ظاهر صورت فرد را تغییر دهد. افزودن پرکننده‌های پوستی به گونه‌ها، ظاهری قابل‌توجه به صورت می‌دهد، دراز کردن چانه، صورت را بیضی‌شکل یا قلبی‌تر می‌کند. با کانتورینگ صورت با فیلر می‌توان خط فک را به‌طور غیرتهاجمی مشخص‌تر، پل بینی را بلندتر، لب‌های رو به پایین را معکوس و هرگونه عدم تقارن صورت را اصلاح کرد.

پرکننده‌های اسید هیالورونیک وجود دارند که به قسمت‌هایی که حجم از دست داده‌اند، حجم می‌دهد. فیلرها می‌توانند ضخیم و نازک باشند که آن‌ها را برای کانتور کردن نقاط مختلف صورت مناسب‌تر می‌کند. اگر ناحیه‌ی شقیقه، استخوان گونه، خط فک یا چانه نیاز به اصلاح دارند، متخصصان از فیلرهای مخصوص این نواحی استفاده می‌کنند زیرا این نواحی نیاز به حمایت ساختاری دارند. پرکننده‌های نازک‌تر در لب‌ها، چین‌هایی که از زیر بینی به سمت دهان کشیده می‌شوند و خطوطی که در اطراف چانه ایجاد می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین فیلرهای دیگری نیز وجود دارند که با تحریک تولید کلاژن جدید در طول زمان عمل می‌کنند و نتایج موفقیت‌آمیزی را در حجم دادن به صورت کسب می‌کنند. فیلرها، بسته به نوع دقیق پرکننده‌ی مورداستفاده و محل تزریق آن، معمولاً بین ۳ ماه تا ۵ سال دوام می‌آورند.

کانتورینگ صورت با ژل

کانتورینگ صورت با بوتاکس

بوتاکس علاوه بر صاف کردن چین‌وچروک‌ها می‌تواند برای لاغری و کانتور کردن صورت نیز استفاده شود. این را می‌توان با هدف قرار دادن عضلات فک به دست آورد. این ماهیچه‌ها می‌توانند به فرم صورت، شکل مربعی بدهند. این روش به عنوان کاهش ماساژدهنده نیز نامیده می‌شود. ماساژدهنده‌ها مجموعه‌ای از عضلات هستند که از وسط تا پایین صورت می‌گذرند و وظیفه‌ی جویدن را بر عهده دارند.

وقت داشتی از دست نده:  قهوه و سلامت پوست؛ قهوه برای پوست، خوب است یا بد؟ زن روز

همچنین می‌توان بوتاکس را به عضله‌ی چانه تزریق کرد تا چین و چروک را کاهش دهد و از نمای جلویی، کشیده‌تر شود. همانند فیلرها، نتایج تزریق بوتاکس دائمی نیست و این روش باید تقریباً هر شش ماه یک بار تکرار شود. با این حال، با استفاده‌ی مکرر، فعالیت عضلانی کاهش می‌یابد و عضله‌ها برای مدت طولانی منقبض می‌شوند که باعث باریک شدن خط فک خواهد شد.

کانتورینگ صورت با فیلر

کانتورینگ صورت با نخ

لیفت با نخ نوآورانه‌ترین روش ترمیم خطوط صورت و سفت کردن پوست صورت است. این تکنیک با نخ‌های قابل جذب ساخته شده از PDO (پُلی دیاکسونون) انجام می‌شود.

PDO مانند بیشتر فیلرهای تزریقی مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای انجام این تکنیک یک سوزن کوچک در پوست وارد می‌شود که نخ PDO به آن وصل است. در ادامه سوزن برداشته می‌شود و نخ زیر پوست باقی می‌ماند. این نخ بدن را تشویق می‌کند تا به طور طبیعی کلاژن بسازد تا پوست در حالت صاف و کشیده باقی بماند. در مدت زمان کوتاهی، نخ به طور طبیعی حل می‌شود و کلاژن جدیدی در ناحیه‌ی تحت عمل باقی می‌ماند که باعث لیفت و جوانسازی پوست (بدون عمل جراحی تهاجمی) می‌شود. لیفت با نخ PDO بسیار متنوع است و تقریبا در تمام نواحی صورت قابل استفاده است، از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ناحیه‌ی زیر چشم
  • ابرو
  • چروک دور چشم
  • گونه‌ها
  • چین‌های بین بینی و لب‌ها
  • چین و چروک اطراف دهان
  • خط فک
  • گردن

این روش به ویژه در قسمت گونه‌ها و بخش پایین صورت، بسیار مفید فایده است.

کانتورینگ انواع فرم صورت

شکل صورت شما تعیین می‌کند که چگونه صورت شما در طول زمان پیر می‌شود و کدام درمان‌های کانتورینگ برای شما مناسب است. اکثر متخصصان زیبایی بر این باور هستند که شکل صورت را می‌توان به پنج دسته‌ی کلی تقسیم کرد. در زیر این پنج دسته نام برده شده و برای هرکدام توضیحاتی داده شده که برای برجسته کردن نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف چه کارهایی باید انجام داد.

کانتورینگ صورت گرد

صورت‌های گرد تقریباً از نظر طول و عرض برابر هستند که می‌تواند «صورت نوزاد» را به ذهن متبادر کند.

کانتورینگ صورت گرد با فیلرها: بسیاری از متخصصین از فیلرها برای برجسته کردن مرکز صورت استفاده می‌کنند. در عین حال ثقویت استخوان‌های گونه را برای بهبود خطوط میانی صورت در دستور کار قرار می‌دهند. اصلاح بینی و چانه همچنین می‌تواند به ایجاد فرم کشیده‌تر صورت کمک کند.

جوان‌سازی صورت گرد با فیلرها: صورت گرد با افزایش سن، ممکن است با تغییر حجم به سمت فک و گردن، مربع یا گلابی شکل شود. همچنین کاهش چربی در ناحیه‌ی صورت می‌تواند باعث ایجاد گودی زیر چشم شود. متخصصین عموما نواحی گونه و زیر چشم (وسط صورت) را با تزریق فیلر گونه ترمیم می‌کنند.

کانتورینگ صورت مربع

اگر صورت شما مربع است، می‌توانید ببینید که یک خط عمودی مستقیم از استخوان گونه تا زاویه‌ی فک وجود دارد. این نشانه‌ی بزرگ بودن عضلات فک است و می‌تواند با بوتاکس، فیلر یا ترکیبی از هردو ترمیم و متناسب شود.

کانتورینگ صورت مربعی با فیلرها و بوتاکس: با این‌که فرم صورت مربع، برای مردان بسیار جذاب است، اما زنان با این فرم صورت اغلب می‌خواهند خط فک را نرم‌تر کرده و با پرکننده‌ها گونه‌های خود را برجسته‌تر کنند. برای افرادی که می‌خواهند برجستگی فک را کاهش دهند، می‌توان بوتاکس را به عضله‌های ماساژدهنده‌ی فک تزریق کرد که باعث لاغری این ناحیه شود.

جوان‌سازی صورت مربعی با فیلرها: ریزش بافت صورت با افزایش سن می‌تواند باعث شود تا صورت مربعی، مستطیل یا حتی گلابی شکل شود. با فیلرها می‌توان به گونه‌ها و وسط صورت حجم داد. ترمیم فرم چانه با پرکننده‌ها نیز می‌تواند به کاهش علائم پیری در صورت مربعی کمک کند.

وقت داشتی از دست نده:  متنوع ترین مدل های مزونی بلوز شیک زنانه مجلسی ۲۰۲۴-مجله زن روز

کانتورینگ صورت بیضی

طول صورت‌های بیضی شکل معمولاً یک و نیم برابر بیشتر از عرض آن‌ها است.

کانتورینگ صورت بیضی با فیلرها: پزشکان اغلب روی مرکز صورت بیضی تمرکز می‌کنند تا تعادل بهینه به وجود بیاید. ممکن است به گونه‌ها ابعاد ببخشند، کانتور بینی را بهتر کنند یا وارد اصلاح حلقه‌های زیر چشم شوند.

جوان‌سازی صورت بیضی با فیلرها: با افزایش سن، صورت بیضی می‌تواند مربع یا حتی مثلثی شود، زیرا پوست و چربی از قسمت میانی صورت به سمت پایین می‌آید و در قسمت پایین صورت جمع می‌شود. برای این افراد، اغلب بر بازگرداندن حجم به شقیقه‌ها، گونه‌ها و وسط صورت تمرکز می‌شود. همچنین ممکن است به تغییر خط فک و تزریق فیلر چانه، فرم تازه‌ای اضافه شود.

کانتورینگ صورت قلبی

صورت قلبی در استخوان گونه پهن و در چانه باریک است. به طور کلی، شکل قلب، فرم زنانه به شمار می‌رود و نسخه‌ی نرم‌تری از چهره‌‌ با فرم ورزشی است.

کانتورینگ صورت قلبی با فیلرها: افراد با این فرم صورت معمولاً می‌توانند از درمان‌هایی بهره ببرند که به برجسته‌تر شدن قسمت پایین صورت و متعادل کردن عرض پیشانی کمک می‌کند. پزشکان ممکن است لب و خط فک را اصلاح کنند یا از فیلرها برای نرم کردن چانه‌ی بسیار نوک‌تیز یا برجسته بهره بگیرند.

جوان‌سازی صورت قلبی با فیلرها و بوتاکس: با بالا رفتن سن، صورت قلبی می‌تواند مستعد چروک‌های قابل‌توجه پیشانی یا افتادگی ابروها باشد که می‌توان با بوتاکس آن‌ها را اصلاح کرد. همان‌طور که پری گونه‌ها و وسط صورت کاهش می‌یابد، تزریق فیلر می‌تواند شکل صورت را بازیابی کند و با ایجاد یک لیفت ظریف، چین‌های بینی، حلقه‌های زیر چشم و خطوط دو طرف دهان را صاف کند.

کانتورینگ صورت ورزشی

صورت ورزشی به تازگی وارد لیست انواع فرم صورت شده‌است. این فرم، صورت قلبی در ترکیب با چانه‌ی مربعی است و ظاهری مانند سرنا ویلیامز یا دیوید بکهام ایجاد می‌کند. گونه‌های زاویه‌دار، خط فک مشخص و چانه‌ی قوی از مشخصه‌های این شکل صورت هستند. کاهش حجم ناشی از افزایش سن می‌تواند ظاهری توخالی ایجاد کند که با فیلرهای مناسب می‌توان آن را اصلاح کرد.

کانتورینگ صورت ورزشی مردانه با فیلرها: بسیاری از مردان به دنبال دستیابی یا تقویت فرم صورت ورزشی مردانه هستند. برای این منظور متخصصین از پرکننده‌ها برای افزایش برآمدگی استخوان‌های گونه، ایجاد چانه‌ای قوی و مشخص‌تر کردن خط فک استفاده می‌کند.

جوان‌سازی صورت ورزشی مردانه با فیلرها: با افزایش سن، خطوط تمیز این شکل صورت می‌توانند نرم و آویزان شده و بافت شل در اطراف فک و گردن جمع شود. گونه‌ها حجم خود را از دست می‌دهند و حالتی صاف یا لاغر و توخالی پیدا می‌کنند. از مواد تزریقی برای برآمدگی بیشتر و مشخص کردن گونه‌ها و بازگرداندن زاویه‌ به خط فک استفاده می‌شود. فیلر‌ها در قسمت میانی صورت در محل اتصال گونه‌ها و ناحیه‌ی زیر چشم با تزریق فیلر زیر چشم می‌توانند ظاهر گودی‌ها و پف‌های زیر چشم‌ها را کاهش دهند و برجستگی را به استخوان‌های گونه بازگردانند.

کانتورینگ صورت با ژل چیست

عوارض کانتورینگ صورت

کانتورینگ صورت مانند هر عمل جراحی دیگری ریسک‌ها و خطراتی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • عوارض نامطلوب بیهوشی
  • تجمع مایع زیر پوست ناحیه‌ی تحت عمل
  • هِماتوم (جمع شدن خون در زیر پوست)
  • عفونتِ زخم یا نخ‌های کاشته‌‌ی زیر پوست
  • باقی ماندن جای زخم روی پوست
  • بی‌حسی دائمی ناحیه‌ی تحت عمل
  • عدم تقارن
  • باقی ماندن جای زخم در اطراف ناحیه‌ی تحت کاشت نخ که منجر به اعوجاج شکل آن ناحیه شود (انقباض کپسولی)
وقت داشتی از دست نده:  چرا موها چرب می شوند؟ / راهکارهایی برای کم کردن چربی موها زن روز

ممکن است برای اصلاح برخی از این مشکلات نیاز به عمل جراحی اضافی داشت. پیشنهاد می‌دهیم برای دانستن خطرات و همچنین عوارض احتمالی جراحی، با جراح زیبایی قابل اعتماد و حاذق صحبت کنید تا با دیدی واقع‌بینانه به سمت این تکنیک‌ها بروید.

کانتورینگ صورت با تزریق چربی

ماندگاری کانتورینگ صورت چقدر است؟

کانتورینگ صورت را می‌توان با روش‌های غیرتهاجمی یا تهاجمی (مانند انواع عمل جراحی) انجام داد. بسته به نوع درمان انتخابی، اثرات می‌تواند موقت یا دائمی باشند.

مراقبت‌های بعد از کانتورینگ صورت چیست؟

بسته به نوع و وسعت جراحی که نیاز دارید، بین یک تا چند روز باید در بیمارستان بستری شوید تا اطمینان حاصل شود که قبل از ترخیص به خوبی بهبود یافته‌اید. به شما آموزش داده می‌شود که چگونه زخم‌های خود را تمیز نگه دارید. بخیه‌های خارجی در صورت وجود، ۱ تا ۲ هفته بعد (بسته به محلشان) برداشته می‌شوند.

درد، تورم و کبودی پس از جراحی طبیعی است و در طی چند روز با استراحت بهبود می‌یابند. داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک برای کنترل درد و به حداقل رساندن خطر عفونت تجویز می‌شود. کمپرس سرد معمولاً برای کاهش تورم و کبودی مفید است. همچنین تا چند روز سعی کنید درحالی‌که سر خود را بالاتر از قفسه‌ی سینه قرار داده‌اید بخوابید. در طی ۱ تا ۲ هفته‌ی اول پس از جراحی، توصیه می‌شود از فعالیت‌های شدید، بلند کردن اجسام سنگین، ورزش و شنا خودداری کنید. اکثر بیماران تا ۳ ماه به طور کامل بهبود می‌یابند، اما گاهی ممکن است بهبودی تا ۱۲ ماه نیز طول بکشد تا تورم به طور کامل برطرف شود و اثرات کامل جراحی قابل مشاهده باشد.

کلام آخر

اگر دوست دارید که بدون انجام عمل‌های جراحی تهاجمی فرم و تناسبات صورت خود را زیباتر کنید، کانتورینگ صورت یکی از بهترین روش‌های ساده برای رسیدن به این نتیجه است. توصیه می‌کنیم که پیش از انجام هرگونه عمل زیبایی حتما با متخصص قابل‌اعتماد و باتجربه که رویکردی اغراق‌آمیز ندارد مشورت کنید تا با توجه به نوع پوست و فرم صورت شما بهترین گزینه را با کمترین عوارض برایتان تجویز و انجام دهد.

منابع: yourfaceinourhands، singhealth

سوالات متداول

کانتورینگ صورت چیست؟

کانتورینگ صورت یک روش برای زیباسازی صورت است که باعث جوان‌سازی پوست، ایجاد تقارن در چهره و بهبود تناسبات بصری صورت می‌شود. در این روش تغییراتی در بافت‌های نرم صورت یا ساختار زیرین آن به وجود می‌آید تا ظاهری زیباتر به وجود آورد. این روش غیر تهاجمی بوده و زاویه‌های صورت را اصلاح می‌کند.

چه کسانی کاندیدای انجام کانتورینگ صورت هستند؟

کسانی که به مرور زمان دچار چین و چروک در نواحی مختلف پوست صورت شده اند. همچنین افرادی که گودی و پف زیر چشم دارند نیز کاندید مناسبی برای کانتورینگ صورت هستند. البته این روش فقط به منظور رفع چین و چروک مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و در بین نوجوانان و جوانانی که علاقمند هستند بعضی از تناسبات صورت خود را بهتر کنند و نقاط ضعف چهره خود را کاهش دهند، بسیار رواج دارد.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *