مداد ابرو یکی از وسایل آرایشی است که برای پر کردن جاهای خالی ابرو و داشتن ابروهای پرتر و زیباتر از آن استفاده می‌کنند. مداد ابرو هم مثل بسیاری از لوازم آرایشی دیگر در طول زمان تغییرات زیادی کرده و الان تنوع بسیار زیادی دارد. همین تنوع، انتخاب کردن بهترین مداد ابرو را سخت می‌کند. در ادامه ویژگی‌های مداد ابروی خوب و چند مارک عالی بهترین مداد ابرو بدون ریزش را بررسی می‌کنیم.

راهنمای خرید بهترین مداد ابرو

مداد ابرو از آن دسته محصولاتی است که در کیف لوازم آرایشی اکثر ما پیدا می‌شود. اگر ابروهای شما طبیعی باشد یعنی کارهایی مثل کاشت ابرو و میکروبلیدینگ و… را انجام نداده باشید، زیاد پیش می‌آید که گاهی بخشی از ابرو به دلیل ریزش، کمی خالی می‌شود. در این شرایط اولین راه حلی که به ذهنمان می‌رسد استفاده از مداد ابرو است.

موقع خرید بهترین مداد ابرو غیر از توجه به بهترین مارک لوازم آرایشی باید به چند ویژگی دقت کنید. در ادامه به این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم.

راهنمای خرید بهترین مداد ابرو

فرمولاسیون ضدآب

این ویژگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در لوازم آرایش باید به دنبال آن بگردید. اگر در آب‌وهوای مرطوب زندگی می‌کنید، اگر خیلی زود عرق می‌کنید یا اگر قرار است در زیر باران رفت و آمد داشته باشید مطمئنا دوست ندارید که آرایش شما پاک شود یا بدتر از آن، روی صورتتان پخش شود. در این شرایط باید از مداد ابروهای ضدآب استفاده کنید.

مداد ابروهای ضدآب بهتر به پوست می‌چسبند و در برابر رطوبت بسیار مقاوم‌اند. مداد ابروهایی که پایه‌ی ژل مانند دارند معمولا ضدآب هستند. البته در بین انواع دیگر مداد ابرو هم می‌توانید گزینه‌های ضدآب پیدا کنید.

شکل مداد

مدادهای ابرو با شکل‌های مختلفی طراحی می‌شوند. بعضی از مدل‌ها مثل مداد معمولی هستند که با تراش تراشیده می‌شوند. بعضی مدادها یک نخ مخصوص برای تراشیدن دارند. بعضی از انواع مدادهای ابرو لبه‌های تخت و باریک دارند تا بتوانید تارهای ابرو را با ظرافت بیشتری بکشید. به این مدادها مدادهای سه بعدی هم می‌گویند.

این مدادهای سه بعدی انتخاب بهتری هستند چون با آن‌ها کنترل بیشتری روی ظرافت تارها و عرض نوک مداد دارید. حتی اگر دست شما در کشیدن تارهای ابرو خیلی ظریف و دقیق نباشد، با این مدادها می‌توانید خطوط ظریف‌تر و دقیق‌تری بکشید بدون اینکه تمام آرایش ابرو را خراب کنید.

ضخامت

این روزها خبری از خط‌های ضخیم و پررنگ برای ابرو نیست. قبلا تمام جاهای خالی را با مداد ابرو پر می‌کردند اما الان این روش مد نیست. حالا باید بتوانید با مداد ابرو تارهای ظریف ابرو را بکشید و نباید یک دست تمام سطح ابرو را رنگ کنید.

برای این کار باید مدادهای ظریف و باریک داشته باشید. هر چقدر نوک تیزتری داشته باشند می‌توانید خط‌های ظریف‌تری شبیه به تار ابرو بکشید.

اسپولی و قلم‌مو

قبلا مداد ابرو فقط به شکل یک مداد معمولی بود. به همین دلیل اسم مداد ابرو برای اشاره به این محصول، بین مردم جا افتاده است. این روزها محصولات دیگری به شکل ژل‌های کاسه‌ای به همراه قلم‌مو یا اسپولی یا فرچه‌ی مخصوص تولید می‌شود که همان کار را انجام می‌دهد. یعنی یک قلم‌موی باریک دارد که با آن می‌توانید تارهای باریک ابرو را بکشید.

این دو مورد برای مداد ابروهایی است که به شکل ژله‌ای و کاسه‌ای هستند. کیفیت این دو مورد مشخص می‌کند که تارهایی که می‌کشید چقدر ظریف و دقیق هستند. البته شما می‌توانید قلم‌مو و اسپولی را جداگانه هم تهیه کنید ولی وقتی با این محصول ارائه می‌شود، نیازی به خریدن یک محصول جدا نیست.

رنگ

مداد ابرو یکی از محصولاتی است که تنوع رنگ هم دارد. رنگ‌های قهوه‌ای، زغالی، مشکی و… را می‌توانید متناسب با رنگ ابرو بخرید. یکی از ویژگی‌هایی که حتما باید با دقت انتخاب کنید، مخصوصا اگر ابروی خود را رنگ کرده‌اید، توجه به رنگ محصول است.

وقت داشتی از دست نده:  ابتکار ایرانی عقب‌نشینی غربی-مجله زن روز

چطور با مداد ابرو جاهای خالی ابرو را پر کنیم؟

در گذشته جای خالی ابروها را با مداد ابروهای ضخیم رنگ می‌کردند. این کار باعث می‌شد که ابروها از نزدیک بسیار تیره و ضخیم و نامرتب به نظر برسند و ظاهر غیرطبیعی داشتند. اما این روزها بهترین مداد ابرو مدادی است که با آن بتوانید خط‌های باریک و تارهای ظریف ابرو را جدا جدا بکشید بدون اینکه بعد از مدتی پاک شوند، به هم بریزند و روی پوست پخش شوند.

هم با نوک تیز مداد و هم با اسپولی یا براش‌هایی که معمولا در انتهای مدادها وجود دارد می‌توانید این خط‌های باریک را ایجاد کنید و انواع مدل ابرو را بکشید. پس موقع خرید به این نکته توجه کنید.

استفاده از بهترین مداد ابرو

انتخاب رنگ مناسب برای مداد ابرو

رنگ مداد ابرو باید نزدیک به رنگ موهای شما باشد. اگر می‌خواهید ظاهر شما کمی تغییر کند می‌توانید رنگ‌های روشن‌تر را انتخاب کنید و اگر دوست دارید ابروهای شما واضح‌تر دیده شود می‌توانید از رنگ یک شماره تیره‌تر استفاده کنید.

رنگ پوست شما هم نقش مهمی در انتخاب رنگ مداد ابرو دارد. اگر رنگ پوست شما تیره است از مداد ابروهای روشن استفاده نکنید یا مداد ابروهایی که ته‌رنگ قرمز دارند. به‌جای رنگ‌های روشن باید از رنگ‌های قهره‌ای تیره و زغالی استفاده کنید. اگر رنگ پوست شما روشن است می‌توانید از قهوه‌ای روشن، انواع قهوه‌ای متناسب با رنگ مو و… استفاده کنید.

شاید تعجب کنید ولی بزرگی و کوچکی چشم هم روی رنگ مداد ابرو تاثیر می‌گذارد. اگر چشم‌های درشت و روشن دارید، رنگ‌های تیره‌تر را انتخاب کنید تا تعادل ابعاد و تناسب‌ها در صورت شما حفظ شود. اگر چشم‌های ریز دارید رنگ‌های روشن‌تر و ابروهای نازک‌تر را انتخاب کنید.

اگر آرایش‌های نیمه‌دائم مثلا میکروبلیدینگ دارید باید رنگ مداد ابرو متناسب با رنگ میکروبلیدینگ باشد و البته رنگ ابروهای تتو شده و میکروبلیدینگ به مرور زمان کم‌رنگ‌تر می‌شود. اگر میکروبلیدینگ شما کم‌رنگ شده و ته‌رنگ قرمز پیدا کرده است با مداد ابروی دودی و زغالی می‌توانید آن را خنثی کنید و قرمزی را کاهش دهید. اگر ته‌رنگ آن آبی شده می‌توانید با مداد ابروی قهوه‌ای رنگ ابرو را متعادل کنید.

چند روش برای پرپشت‌تر کردن و زیباتر کردن ابروها و آرایش دائمی آن‌ها وجود دارد. در لینک‌های زیر می‌توانید در مورد این روش‌ها بیشتر بخوانید:

از مداد ابرو در ابتدای آرایش استفاده کنیم یا در انتهای کار؟

همیشه آرایش را با ابروها شروع کنید. مشخص کردن شکل و حالت ابروها و رنگ آن‌ها، شما را راهنمایی می‌کند که به چقدر آرایش برای چشم و بقیه‌ی صورت نیاز دارید. پس آرایش ابرو اولین مرحله است.

ضمنا مداد ابرو روی پوست ماندگاری بیشتری دارد نسبت به زمانی که آن را روی محصولات دیگر استفاده کنید.

ابرویی که به درستی آرایش شده، صورت را بازتر و چهره را روشن‌تر نشان می‌دهد. ممکن است بعد از آرایش ابرو به این نتیجه برسید که به آرایش کمتری برای سایر بخش‌های صورت نیاز دارید.

آیا می‌توان ژل ابرو مداد ابرو را با هم استفاده کرد؟

بله. از ژل ابرو برای حالت دادن به ابروها و لیفت کردن آن‌ها استفاده می‌کنند. ژل‌های ابرو معمولا بی‌رنگ هستند و رنگی به ابروهای شما نمی‌دهند یا جاهای خالی آن را پر نمی‌کنند.

اما لیفت ابرو چیست؟ منظور از لیفت ابرو، بالا کشیدن تارهای ابرو با ژل مخصوص به منظور پرپشت‌تر نشان دادن ابروها است. پس ابتدا باید با ژل ابرو، ابروهای خود را مرتب و لیفت کنید و بعد هر جایی که خالی بود با مداد ابرو پر کنید.

وقت داشتی از دست نده:  آرایش برای صورت لاغر و کوچک مجله زن روز

بهترین مارک یا برند مداد ابرو

برندهای مختلف محصولات آرایشی، محصولات متنوعی برای آرایش ابرو و چشم دارند. مداد ابرو که گاهی اوقات از آن می‌توانید به‌جای مداد چشم هم استفاده کنید و انواع ژل‌های ابرو برای پر کردن جاهای خالی ابرو استفاده می‌شوند. در ادامه بر اساس محبوبیت کالاها و همین‌طور بر اساس توصیه‌ی متخصصانی که این محصولات را امتحان کرده‌اند چند مارک مداد ابروی خارجی و ایرانی را معرفی می‌کنیم.

بهترین مارک یا برند مداد ابرو

بهترین مداد ابرو خارجی

مدل‌های بهترین مارک مداد ابرو که در ادامه معرفی می‌کنیم از برندهای خارجی هستند. بعضی از آن‌ها را ممکن است در فروشگاه‌ها پیدا کنید و بعضی دیگر در برخی آنلاین‌شاپ‌ها و فقط با سفارش شما ارسال می‌شوند.

مداد ابروی دوکاره‌ی Kosas Brow Pop

این مداد ابرو یکی از بهترین مداد ابروهای دنیا است و در بسیاری از سایت‌های معرفی محصولات زیبایی، جایگاه اول فهرست بهترین مداد ابروی دنیا را به خودش اختصاص داده است. این محصول در دسته‌ی محصولات گران قیمت و لوکس قرار می‌گیرد ولی قطعا ارزش هزینه کردن دارد.

مداد ابروی Kosas Brow Pop در ده رنگ مختلف تولید شده است. استفاده از آن بسیار راحت است و ظاهر نهایی آن بسیار جذاب و طبیعی می‌شود. در بین رنگ‌های این مداد ابرو حتی رنگ‌های خاکستری هم وجود دارد. یک اسپولی باکیفیت هم دارد که با آن می‌توانید بهترین ابرو را طراحی کنید.

مداد ابرو اوتی مدل پودری

این مداد ابرو هم رنگ‌های بسیار متنوعی دارد. طبق ادعای تولیدکننده‌ی محصول تا ۱۲ ساعت ماندگاری دارد. مداد ابروی اوتی از نوع پودری است پس انتظار یک بافت چرب مثل مداد ابروهای قدیمی را نداشته باشید. با برس این مداد می‌توانید محصول را روی ابروها پخش کنید. این محصول ضدآب است و رنگدانه‌های قوی دارد. مداد ابرو اوتی مدل پودری در دسته‌ی مداد ابروهای خارجی با قیمت مناسب قرار می‌گیرد.

مداد ابرو اوتی مدل پودری شماره 05

مداد ابرو کورنس مدل RA

این مداد ابرو از برند کورنس یکی از محصولات کره‌ای بازار لوازم آرایشی است. این برند کره‌ای به خاطر محصولات باکیفیت و قیمت مناسب بسیار محبوب شده است. این مدل مداد ابرو در ۸ رنگ مختلف تولید شده است.

در تولید این مداد ابرو از انواع روغن‌های گیاهی استفاده کرده‌اند. پس منتظر یک مداد ابروی نسبتا چرب باشید و اگر دنبال مدل‌های پودری و سبک هستید، این مدل برای شما مناسب نیست. همین روغن‌های گیاهی می‌توانند باعث تقویت ابرو شوند که یکی از مزیت‌های این مداد ابرو است. ظاهر نهایی این مداد بسیار طبیعی است.

مداد ابرو کورنس مدل RA شماره 61

مداد ابرو لچیک مدل چوبی

یکی از برندهای خارجی و ارزان که محصولات آرایشی متنوعی دارد بند لچیک است. که مداد ابروی مدل چوبی یکی از محصولات پرطرفدار آن است. این مداد ابرو بافت بسیار نرم و سبکی دارد و ماندگاری آن بالا است. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به ضدآب بودن و ضدحساسیت بودن آن اشاره کرد. عدم ریزش و پراکنده شدن مداد یکی از ویژگی‌های دیگر آن است که باعث می‌شود برای یک آرایش طولانی‌مدت مناسب باشد.

این مداد ابرو بر پایه‌ی موم تولید شده است و انواع ترکیبات گیاهی مثل آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی را به آن اضافه کرده‌اند. وجود روغن گیاه جوجوبا و همین‌طور ویتامین‌های E و C باعث شده که برای پوست و تارهای ابرو هیچ آسیبی نداشته باشد. این محصول هم رنگ‌های متنوعی دارد که با توجه به رنگ ابروی خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مداد ابرو لچیک مدل چوبی شماره 300

مداد ابروی e.l.f. Ultra Precise

یکی از بهترین مداد ابروهای خارجی با قیمت مناسب همین مدل است که ۴ رنگ مختلف دارد. تعداد رنگ‌های این مدل محدود است ولی رنگ‌های آن به نحوی است که تقریبا برای بیشتر رنگ ابروها قابل استفاده است. ظاهر نهایی این مداد ابرو بسیار طبیعی است و با نوک آن می‌توانید خط‌های بسیار باریک و ظریفی کشید.

وقت داشتی از دست نده:  مدل شلوار گشاد تابستانی زنانه؛ راحت، خنک، زیبا مناسب خانم های خاص پسند-مجله زن روز

بهترین مداد ابرو ایرانی

برخی از برندهای ایرانی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی انواع مداد ابرو هم دارند. در ادامه چند برند محبوب را معرفی می‌کنیم.

هاشور ابرو ورشیپ

یکی از محصولات جدیدی که در دسته‌ی مدادهای ابرو قرار می‌گیرد ولی کاربرد متفاوتی دارد هاشور ابرو است. نوک این محصول طوری طراحی شده که با آن می‌توانید تارهای طریف و ریز ابرو را بکشید. حتی اگر مبتدی باشید و مهارتی در استفاده از مداد ابرو و سایر محصولات آرایشی نداشته باشید، با بهترین مداد هاشور ابرو می‌توانید یک ابروی مرتب و زیبا طراحی کنید.

با این محصول به عنوان بهترین مداد ابرو هاشوری می‌توانید سه تار ابرو را هم‌زمان و کنار هم بکشید. برای کسانی مناسب است که بخش زیادی از ابروهایشان خالی است. این محصول بافت نرم و سبکی دارد و ماندگاری آن بالا است. به خاطر وجود مواد باکیفیت در این محصول، استفاده از آن باعث ریزش ابرو خشک شدن پوست شما نمی‌شود.

هاشور ابرو ورشیپ شماره 20

مداد ابرو آدلیتا

این مداد ابرو امتیاز بالایی در دیجیکالا دارد. ماندگاری این مداد ۲۴ ساعته است. رنگ‌های متنوعی دارد و درپوش آن دارای یک فرچه برای حالت دادن به ابرو است.

مداد ابرو آدلیتا مدل A101
۲۵ %

۱۱۰,۰۰۰

۸۲,۵۰۰ تومان

مداد ابرو آدور

یکی دیگر از مداد ابروهای ایرانی مداد ابروی آدور است. این مداد دارای بافت نه خیلی خشک و نه خیلی نرم است. رنگبندی متنوع این محصول باعث می‌شود که بتوانید برای انواع ابروها از آن استفاده کنید. ماندگاری این مدل ۱۲ ساعته است.

مداد ابرو آدور کد 305
۱۰ %

۱۲۵,۰۰۰

۱۱۲,۵۰۰ تومان

مداد ابرو ایفسن

این مداد ابروی برس‌دار، ماندگاری ۲۴ ساعته دارد و بافت آن بسیار نرم و روان است. به خاطر اینکه در ترکیبات آن از انواع ویتامین‌ها استفاده شده، مانع ریزش ابروها می‌شود. این مداد ابرو ضدآب است و رنگ ملایم و طبیعی دارد. علاوه بر این دارای یک برس است که از آن می‌توانید برای پخش کردن رنگ در ابرو استفاده کنید.

مداد ابرو ایفسن مدل 04
۵۳ %

۲۱۴,۵۰۰

۱۰۰,۰۰۰ تومان

جمع‌بندی

مداد ابرو یکی از محصولات آرایشی پرکاربرد است. در این مطلب با ویژگی‌های بهترین مداد ابرو ضد آب و چند مدل مداد ابروی خارجی و ایرانی آشنا شدید. شما هم اگر محصول خوبی می‌شناسید در بخش نظرات معرفی کنید. اگر تجربه‌ای از استفاده از این محصولات دارید حتما با ما در میان بگذارید.

منابع: Vogue , Marieclaire

سوالات رایج درباره‌ی مداد ابرو

مداد ابرو را در ابتدای آرایش یا در انتهای آن استفاده کنیم؟

آرایش صورت را همیشه با آرایش ابرو شروع کنید. بهتر است که مداد ابرو را روی محصولات دیگر استفاده نکنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

آیا مداد ابرو و ژل ابرو را می‌توان با هم استفاده کرد؟

بله. ابتدا با ژل ابرو آن را مرتب کنید و بعد با مداد، جاهای خالی ابرو را پر کنید.

بهترین مداد ابرو خارجی کدام است؟

مداد ابروی دوکاره‌ی Kosas Brow Pop امتیاز بالایی در سایت‌های معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی دارد.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *