سال‌ها است که اسپری‌ بدن‌ها توانسته‌اند جای خود را در میان مردم پیدا کنند و امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌دلایل مختلفی از اسپری‌ها به‌عنوان خوشبوکننده استفاده کنند؛ چراکه می‌توانند روایح موردعلاقه خود را با کیفیت بسیار بالا و البته قیمت مناسب داشته باشند؛ اما اسپری بدن چیست؟ این محصول عطری چه تفاوتی با سایر محصولات دارد؟ چطور می‌توان بهتری اسپری بدن را انتخاب کرد؟ با ما همراه شوید تا بهترین و ماندگارترین اسپری‌های بدن را به شما معرفی کنیم و پاسخ پرسش‌های مهمتان را بدهیم.

اسپری خوشبو کننده بدن

اسپری خوشبوکننده بدناسپری خوشبوکننده بدن

اسپری بدن یکی از پُرطرفدارترین محصولات عطری است که در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران خاص خودش را دارد. این محصول، ترکیبی از اسانس عطر با درصد پایین و مقدار زیادی آب و الکل رقیق‌شده است که به‌شکل فشار گازی و پودری روی تن و لباس پاشیده می‌شود و از لحاظ غلظت اسانس بین ادکلن و دئودورانت قرار دارد. در حقیقت، ذرات اسپری خوشبو کننده بدن به‌کمک افشانه گازی و پیشران به‌سمت بیرون با قدرت بسیار بالا هدایت می‌شوند و به‌سرعت روی سطحی که پاشیده شده‌اند، قرار می‌گیرند. اگرچه اسپر‌ی‌های بدن اسانس کمتری نسبت به انواع ادکلن و ادوتویلت دارند؛ اما با رایحه ملایم و لطیفشان می‌توانند ۴ الی ۶ ساعت ماندگاری داشته باشند.

تفاوت بادی اسپلش و اسپری بدن

محصولِ عطریِ دیگری که طراحی ظاهری تقریباً مشابهی با اسپری دارد بادی اسپلش است و متأسفانه بسیاری از افراد این دو محصول را به‎جای یکدیگر استفاده می‌کنند. برای استفاده صحیح از اسپری و بادی اسپلش لازم است که تفاوت این دو محصول را بشناسید:

  • در اسپری‌ها درصد الکل موجود، بسیار بیشتر از بادی اسپلش‌ها است و اگر به‌درستی مصرف نشود، می‌تواند پوست را با حساسیت‌های مختلف مواجه کند. علاوه‌براین درصد پایین الکل در بادی اسپلش باعث می‌شود این محصول سرعت تبخیر کمتری نسبت به اسپری داشته باشد؛ بنابراین پوست به زمان بیشتری برای جذب آن نیاز دارد.
  • اسپری‌های بدن، ماندگاری بیشتری از بادی اسپلش‌ها دارند و رایحه بادی اسپلش‌ها به‌دلیل غلظت کمتر اسانس عطر‌، ملایم‌تر از اسپری‌ها است.
  • بادی اسپلش‌ها را می‌توانید روی پوست استفاده کنید؛ اما اسپری‌ها بهتر است روی لباس استفاده شوند. هرچند بسیاری از افراد از اسپری بدن بعد از حمام روی پوست استفاده می‌کنند؛ اما توصیه می‌شود به‌دلیل بروز حساسیت‌های ناگهانی این محصول روی لباس اسپری شود.
  • بادی‌ اسپلش‌ها به‌شکلی فرموله شده‌اند که قدرت آب‌رسانی به پوست را دارند؛ اما اسپری‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند.
  • بادی اسپلش‌ها به‌دلیل مایع‌بودن حجم بیشتری دارند و به‌این‌ترتیب قیمتشان نسبت به قیمت اسپری بدن به‌صرفه‌تر است.

انواع اسپری بدن

اسپری بدن انواع مختلفی دارد و به‌طورکلی می‌توان این محصول را از نظر ترکیب روایح به سه نوع مردانه، زنانه و اسپرت تقسیم‌بندی کرد که بیشترین تفاوت میان دو نوع مردانه و زنانه وجود دارد. البته بادی‌ اسپلش‌ها نیز از همین قاعده پیروی می‌کنند و روایح و نت‌هایشان براساس الگوهای مشخصی برای بانوان و آقایان طراحی می‌شوند.

اسپری بدن مردانه

در تقسیم‌بندی اسپری‌ها به دو دسته مردانه و زنانه اصولاً به روایح و ترکیب نت‌های هر محصول توجه می‌شود و اسپری خوشبو کننده بدن مردانه عموماً از نت‌های تندتر و تلخ‌تر و بعضا گرم‌تر بر پایه روایح چوبی، چرمی، ادویه‌ای و شرقی تشکیل شده است و به‌همین‌علت هم روایح مردانه ماندگاری بیشتری دارند.

اسپری بدن زنانه

اسپری‌های بدن زنانه عموماً از ترکیب نت‌های گرم‌تر، شیرین‌تر و ملایم‌تر بر پایه روایح گلی و میوه‌ای تشکیل می‌شوند و جذابیت به‌خصوصی دارند؛ اما این یک قاعده کلی نیست و می‌تواند استثناهایی نیز داشته باشد. به‌شکلی که شاید بهترین اسپری بدن زنانه از نظر شما اسپری باشد که از نت‌های شرقی و چوبی تشکیل شده است. نکته مهمی که در مورد این محصولات وجود دارد این است که قیمت اسپری خوشبو کننده بدن زنانه نسبت به عطرهای زنانه بسیار پایین‌تر است و شما می‌توانید با یک صدم قیمت ادکلن موردنظرتان، همان رایحه را در یک اسپری بدن داشته باشید.

اسپری بدن را کجا بزنیم؟

استفاده از اسپری اصولی دارد و باید بدانید آن را کجا بزنید که بیشترین پخش بو و ماندگاری را داشته باشد. توجه داشته باشید بهترین زمان استفاده از اسپری بدن بعد از حمام و روی پوست و لباس تمیز است تا رایحه آن با بوی طبیعی تن و تعریق مخلوط نشود. هرچند توصیه اصلی ما این است که از اسپری‌ها مستقیماً روی پوست بدن استفاده نکنید؛ چراکه ممکن است موجب آلرژی، التهاب، خارش و جوش شود. حتی تجربه ثابت کرده است که بهترین اسپری ضدجوش بدن نیز باید روی لباس استفاده شود تا ریسک عوارض پوستی به صفر برسد و درعین‌حال ماندگاری و پخش بوی این محصول بیشتر شود.

وقت داشتی از دست نده:  راهنمای گام به گام ماساژ لب بعد از تزریق ژل و مزایا و توصیه ها مجله زن روز

لیست ۱۰ اسپری بدن با ماندگاری بالا

اما بیایید ۱۰ اسپری بدن ماندگار و جذاب از برند دوست‌داشتنی آلفامونته را با یکدیگر بررسی کنیم تا ببینیم اسپری بدن چی خوبه؟ این اسپری بدن‌ها از محبوب‌ترین ترکیب‌های عطری جهان الهام گرفته شده‌اند.

اسپری ویکتوریا سکرت

اسپری بدن ویکتوریا سکرت بامبشلاسپری بدن ویکتوریا سکرت بامبشل

اسپری بدن ویکتوریا سکرت بامشل یک اسپری زنانه خوشبو و ماندگار است که از سر تا پای نت‌ها و روایح جذاب آن، اصالت و شیک‌بودن فوران می‌کند. رایحه گلی و میوه‌ای این اسپری باعث می‌شود حس‌وحالی به خنکی یک باران دوست‌داشتنی بهاری در روزهای گرم سال به شما بدهد و تابستا‌ن‌هایتان را به خنکای تک‌تکِ میوه‌های فصل بدل کند.

ماندگاری این اسپری برخلاف خنک‌بودن و گلی و میوه‌ای بودنش بسیار عجیب است و رایحه آن ساعت‌ها روی تن و لباس شما باقی می‌ماند. بازی دلپذیر نت‌های میوه‌ای و ترش و خنک پرتقال، گریپ فروت، توت فرنگی، آناناس و میوه گل لحظاتی پس‌از اسپری‌شدن، مشام شما را پر می‌کنند و وجودتان سرشار از خنکای عمیق این اسپری می‌شود.

چند دقیقه بعد، نت‌های میانی ارکیده، یاس، گل برف، گل صدتومانی و دانه‌های قرمز همراه نت‌های میوه‌ای اولیه می‌شوند و چنان بر کُنهِ وجودتان می‌نشینند که امکان ندارد بتوانید آن را با رایحه‌ای دیگر عوض کنید. دیری نمی‌پاید که خنکای نت‌های اولیه و میانی با نت مشک، خزه درخت بلوط و روایح چوبی در هم می‌آمیزند و تا ساعت‌ها روی تن شما به قوت اولیه باقی می‌مانند.

← جهت خرید اسپری بدن ویکتوریا سکرت بامشل کلیک کنید →

اسپری لجند

چطور می‌توان در مورد بهترین اسپری‌های خوشبوکننده بدن صحبت کرد و نامی از اسپری بدن مونت بلانک لجند به میان نیاورد؟ اسپری مردانه‌ای که درست مشابه عطر مونت بلنک طراحی شده است و نام آن یادآور یکی از دوست‌داشتنی‌ترین ادکلن‌های فرانسوی است.

اسپری خوشبو کننده بدن جذاب و دوست‌داشتنی که با طبع معتدلش خیال هر مرد شیک‌پوش و جنتلمنی را از عطر خوب تنش راحت می‌کند و یک انتخاب ایدئال برای روزهای نسبتاً سرد پاییزی سال در اختیارش قرار می‌دهد. ترکیب جالب و حیرت‌انگیز نت‌های هارمونیک این اسپری نشان می‌دهند مونت بلنک ساعت‌ها روی تن و لباس شما باقی می‌ماند، بدون اینکه ذره‌ای از پخش بوی آن کاسته شود.

نت‌های ابتدایی به‌لیمو، ترنج، اسطوخودوس و آناناس یک‌به‌یک از پس همدیگر می‌آیند و حس لطافت عمیقی را به رایحه پودری این اسپری هدیه می‌دهند. همراه‌شدن روایح خوش‌عطر اولیه با نت‌های میانی شمعدانی، رز، کومارین، خزه درخت بلوط، سیب سرخ و خشکبار اصالت پاییزی فوق‌العاده‌ای به این اسپری می‌دهد و در پایان نت‌های دانه تونکا و چوب صندل سفید با حس خش‌خش برگ‌های پاییزی این اسپری مدهوش‌کننده را تکمیل می‌کنند.

← جهت خرید اسپری بدن لجند مون بلانک کلیک کنید →

اسپری ساواج

حتی اگر عطرباز نباشید هم نام ساواج دیور را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین روایح مردانه شنیده‌اید. اسپری بدن ساواج دیور تبلور پرفروش‌ترین مخلوق فرانسوا دماشی فرانسوی است که با کنار هم قراردادن هارمونیک‌ترین نت‌ها یکی از دوست‌داشتنی‌ترین عطرهای مردانه تاریخ صنعت عطرسازی را وارد بازار کرده است.

به‌جرئت می‌توان گفت ساواج دیور بهترین اسپری بدن مردانه برای آقایانی است می‌خواهند در طول روز رایحه‌ای ماندگار با پخش بوی فوق‌العاده روی تنشان داشته باشند و مطمئن باشند تا پایان روز بوی خوبی می‌دهند. این اسپری چهارفصل با نت‌های مرکباتی معطرش یقیناً می‌تواند بهترین گزینه برای تکمیل یک استایل کژوال و حتی رسمی مردانه باشد.

وقت داشتی از دست نده:  عطر بیکینی چیست و چه کاربردی دارد؟  زن روز

رایحه ساواج دیور در ابتدا با نت‌های ترنج و فلفل به مشام می‌رسد و چند دقیقه بعد نت‌های پاییزی شمعدانی، نعناع هندی، اسطوخودوس، لامی، خس‌خس، فلفل صورتی و فلفل سیچوان وارد بازی می‌شوند. دقایقی این نت‌های نسبتاً گرم و معطر روی لباستان می‌مانند و در پایان، این رایحه سدر، لابدانیوم و آمبروکسان است که تا ساعت‌ها وقار و اصالت مردانه را به استایل شما هدیه می‌دهند.

← جهت خرید اسپری بدن ساواج دیور کلیک کنید →

اسپری ایفوریا

اسپری بدن ایفوریا یک اسپری زنانه خوشبو و ماندگار است که لذت بهره‌بردن از یک رایحه گرم ویژه روزهای سرد پاییز و زمستان را به شما می‌دهد. گرمای این اسپری به دلنشینی بخار فنجان چای داغی است که در یک غروب زمستانی روی گونه‌هایتان می‌نشیند و شما را سرشار از حس خوب و دل‌انگیز می‌کند. بانوان عطرباز، این محصول پُرفروشِ برند کلوین کلین را با رایحه گلی جذابش می‌شناسند که می‌تواند توجه هر فردی را به خود جلب کند.

نت‌های اولیه فلفل و کاسکالون که نشان از گرمای فوق‌العاده ملایم این عطر دارند با نت‌های گلی میانی رز، شمعدانی، یاس و گل صدتومانی ترکیب می‌شوند و چنان غوغایی به پا می‌کنند که تصور نمی‌کنید چند دقیقه بعد با آمدن نت‌های پایانی مشک، نعناع هندی و روایح چوبی قرار است چه تابلوی هنری خلق شود! مطمئنا ایفوریا می‌توانند یک انتخاب زنانه دوست‌داشتنی و شیک برای سردترین شب‌های سالتان باشد.

← جهت خرید اسپری بدن ایفوریا کلیک کنید →

اسپری گود گرل

اسپری بدن گودگرلاسپری بدن گودگرل

احتمالاً اسپری بدن گودگرل نیازی به معرفی ندارد. این نام (Good Girl Carolina Herrera) آنقدر معروف است که حتی کسانی که رابطه چندان نزدیکی با جهان عطرها ندارند هم نام این شرقی فراموش‌نشدنی را شنیده‌اند. این عطر امریکایی گرم، شاید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب برای بانوان سخت‌پسندی باشد که به‌دنبال یک اسپری بدن خوشبوی ماندگار می‌گردند و دوست دارند رایحه مورد علاقه‌شان تا ساعت‌ها روی تن و لباسشان باقی بماند.

پرواز رایحه بادام و قهوه در نت‌های اول نشان از اصالت و شیک‌بودن این ادکلن دارد و عجین‌شدن این نت با نت میانی یاس و نرگس جنون را به سر حد اعلا می‌رساند. در پایان، نت‌های دانه توکا و کاکائو خودنمایی می‌کنند و چه کسی می‌تواند از ترکیب هارمونیک این روایح به‌سادگی گذر کند؟

← جهت خرید اسپری بدن گودگرل کارولینا هررا کلیک کنید →

اسپری بدن باکارات رژ

نام باکارات رژ با گرمای آن عجین شده است و احتمالاً اسپری بدن باکارات رژ نیز برای شما یادآور گرمایی است که به استایل شیک شما در روزهای سرد پاییز و زمستان جلوه می‌دهد، همچون آتشی که از پس هیزم‌های خشک جنگلی بالا می‌رود. نت‌های شرقی و گلی آن تا حدی روی لباس شما باقی می‌مانند که شاید تنها با شستن لباستان بتوانید از آن خلاص شوید!

رقص گرم باکارات رژ با نت‌های لطیف یاس، زعفران و بادام آغاز می‌شود و هیاهویی از ترکیب گرما، لطافت و دلنشینی را به پا می‌کند. دقایقی بعد، سدر، چوب صندل، کهربا و عنبر شیرینی نت‌های ابتدایی را معتدل می‌کنند و آرامشی وصف‌ناشدنی به این رایحه می‌دهند. در پایان، نت‌های وانیل، دانه توکا، کاج و سدر می‌آیند و بیش‌از ۴ ساعت رو لباس شما باقی می‌مانند و استایلتان را اغواگر از چیزی که فکرش را کنید، می‌کنند.

← جهت خرید اسپری بدن باکارات رژ کلیک کنید →

اسپری بدن اکلت

یکی دیگر از بهترین خوشبوکننده‌های زنانه‌ای که می‌توانید استفاده کنید، اسپری بدن لانوین اکلت است، به‌خصوص اگر به‌دنبال یک اسپری خنک و میوه‌ای جذاب برای روزهای گرم سال هستید. استفاده از اکلت می‌تواند یک ایده جذاب برای تکمیل استایل‌های تابستانی‌تان باشد. زمانی که هر کاری می‌کنید تا در طول روز احساس سبکی و خنکی داشته باشید و یک رایحه دلنشین می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد.

ترکیب نت‌ها کهربا، مشک، چای، برگ درخت نارنج، گل صدتومانی، سدر، گل ویستریا، شکوفه هلو، گل اسمانتوس و یاس بنفش در کنار یکدیگر می‌توانند غوغایی به راه بیندازند که تا ساعت‌ها امکان خاموش‌کردن آن وجود نداشته باشد.

وقت داشتی از دست نده:  عطر دیور فارنهایت – Dior Fahrenheit-مجله زن روز

← جهت خرید اسپری بدن اکلت لانوین کلیک کنید →

اسپری لالیک

محصولات لالیک آنقدر جذاب‌ هستند که بتوانید چشم‌بسته هرکدام را که خواستید خریداری کنید. اسپری بدن لالیک لامور شاید جذاب‌ترین محصول زنانه این برند دوست‌داشتنی و فعال در عرصه عطر و ادکلن باشد، اسپری‌ فوق‌العاده‌ای که با رایحه معتدل گلی، مشکی، چوبی و بهاری ماندگارش می‌تواند یک گزینه ایدئال برای بانوان سخت‌پسند با استایل‌های متفاوت و البته کژوال به حساب بیاید.

رقص نت‌های ابتدایی ترنج، بهار نارنج و رز در شروع چیزی را در شما روشن می‌کند که شاید شبیه به آن را ندیده باشید. نت‌های میانی یاس، گاردنیای یاسمنی و گل مریم نیز لطافتی بهاری و درعین‌حال خنک را به‌همراه می‌آورند و این نت‌های پایانی مشک، سدر و چوب صندل سفید است که مهر ماندگاری این اسپری را روی لباس شما می‌زند.

← جهت خرید اسپری بدن لالیک لامور کلیک کنید →

اسپری بلو شنل

اسپری بدن بلو شنلاسپری بدن بلو شنل

چطور می‌شود به‌دنبال یک اسپری ماندگار و خوشبو بود و از نام اسپری بدن بلو شنل گذر کرد؟ اسپری چوبی و شرقی که چیزی به‌جز اصالت، قدرت و غرور را از خود ساطع نمی‌کند و شاید بتوان فهمید چرا همیشه انتخاب اول مردان شیک‌پوشی است که به‌دنبال روایح چوبی و شرقی اصیل می‌گردند. رایحه رازآلودی که اگر ده‌ها سال هم بگذرد، باز هم می‌تواند نگاه هر رهگذری را به‌سمت خود بچرخاند. نکته مهمی که در مورد این اسپری ابدی و دوست‌داشتنی وجود دارد، رایحه ماندگاری است که تا ساعت‌ها روی لباس باقی می‌ماند، بدون اینکه نیاز به تمدید آن وجود داشته باشد.

حتی با وجود اینکه نت‌های اولیه آن با سرزندگی نعناع، ترنج، گیاه درمنه و لیموترش رنده‌شده می‌آیند و نت‌های میانی آناناس، اسطوخودوس، ترکیبات سبز و شمعدانی نوید یک رایحه لطیف و درعین‌حال قدرتمند را می‌دهند؛ اما این نت پایانی بلو شنل است که قاعده بازی را عوض می‌کند و با سدر، دانه تونکا، چوب صندل سفید، ترکیب ایزو ای سوپر و چوب عنبر تا ساعت‌ها مشام شما را به بازی می‌گیرد.

← جهت خرید اسپری بدن شنل بلو کلیک کنید →

اسپری کرید اونتوس

کرید اونتوس نامی آشنا در عرصه عطر و ادکلن مردانه است و بعید است عطربازی برای یک بار هم که شده، سراغ این دوست‌داشتنی همیشگی نرفته باشد. اسپری بدن کرید اونتوس همان چیزی است که شما از یک اسپری بدن خنک مردانه انتظار دارید! رایحه‌ای که اگر ۱۰۰ سال دیگر هم به مشامتان برسد، باز همان تازگی و لوکس‌بودن امروز خودش را دارد؛ خنک، مقتدر، شیک و لاکچری. اونتوس می‌تواند با آن روایح میوه‌ای خنک، همه چیز را به‌نفع شما تمام کند.

پرواز نت‌های ابتدایی ترنج، سیب، انگور فرنگی سیاه و آناناس که با نت‌های میانی یاس، رز، نعناع هندی و چوب درخت قان همراه می‌شود، نشان از لطافت مردانه‌ای دارد که در کمتر عطری آن را می‌بینید. نت‌های پایانی وانیل، مشک، خزه درخت بلوط و عنبر نیز امضای ماندگار کرید اونتوس هستند که شما را به‌معنای واقعی کلمه، معتاد خود می‌کنند.

← جهت خرید اسپری بدن اونتوس کرید کلیک کنید →

سخن پایانی

اسپری‌های بدن امروزی با توجه به کیفیت بسیار بالا و فرمولاسیون قدرتمندشان، علاوه‌بر اینکه می‌توانند یادآور محبوب‌ترین ادکلن‌های دنیا باشند، ماندگاری بسیار زیادی دارند و با قیمت مناسبشان یک گزینه ایدئال برای آقایان و بانوانی به حساب می‌آیند که دوست دارند در هر حالتی خوشبو باشند و رایحه خوب از خودشان به جای بگذراند. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به علاقه‌مندی‌هایتان، رایحه مدنظر خود در میان محصولات بسیار باکیفیت آلفامونته را پیدا کنید.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *