ساخت عطر به روش استخراج با حلال

ابسولوت یا مطلق به عنوان یک عصاره طبیعی خالص به شمار می آید. اگرچه همه با اسانس‌ها آشنا هستند اما ابسولوت کلمه‌ای است که تقریباً هیچ کس آن را نشنیده است. برخی از مواد طبیعی باید با استخراج با حلال گرفته شوند تا خوب عمل کنند. این امر در مورد بسیاری از گل‌ها مانند یاس، زنبق و لبدانوم صدق می‌کند. در روش استخراج با حلال، گیاهان به همراه حلالی مانند بنزن در یک ظرف استوانه‌ای دوار قرار می‌گیرند. سپس حلال مواد موثره را در گیاهان حل می‌کند و یک ماده مومی روغنی از خود باقی می‌گذارد. سپس این ماده در اتیل الکل حل می‌شود که می‌سوزد و منجر به تولید روغن عطر می‌شود.

نحوه ساخت عطر به روش تقطیرنحوه ساخت عطر به روش تقطیر

ENFLEULACHT یک روش ساخت عطر

این روش سنتی، یکی از قدیمی‌ترین روش‌های استخراج روغن از گل‌ها به وسیله چربی می‌باشد. امروزه از آن استفاده نمی‌شود و با سیستم‌های انتشار دیگری جایگزین شده است. در این روش ساخت عطر شخصی، گل‌های یاس یا گل رز جوان را برای چند روز روی ورقه‌های شیشه‌ای پوشانده شده با روغن، فشرده می‌کنند تا آماده تولید عطر بشوند.

وقت داشتی از دست نده:  عطر مارلی کالان | مارلی قرمز | Parfums de Marly Kalan-مجله زن روز

نحوه ساخت عطر به روش تقطیر

اسنشیال اویل به عنوان رایج‌ترین روغن به شمار می آید. این یک روش عصاره گیری کاملا خاص و منحصر به فرد است که برای استخراج ترکیبات معطر از گیاهان و گل‌ها استفاده می‌شود. پس از گرم شدن مواد گیاهی اسانس آنها توسط گرما، تبخیر می‌شود. سپس ترکیبات با تقطیر جمع آوری می‌شوند. این روش معمولاً برای استخراج عطر از گل رز، شکوفه پرتقال، شمعدانی و بسیاری از مواد دیگر به کار می‌رود. تقطیر یکی از روش‌های مهم استخراج اسانس می‌باشد. اعتقاد بر این است که ایرانیان اولین کسانی بودند که تقطیر را اختراع کردند که منجر به استفاده از الکل به جای روغن عطر شد. این فناوری جدید احتمالاً به این دلیل است که ایرانیان بر صنعت عطر سازی تسلط دارند.



Source link

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *